آداپتور دوربین مداربسته |نحوه انتخاب آداپتور با کیفیت

آداپتور دوربین مداربسته |نحوه انتخاب آداپتور با کیفیت

معیار های انتخاب آداپتور دوربین مداربسته

همانگونه که برای خرید یک دوربین مداربسته خوب و با کیفیت وقت و هزینه صرف می کنید، برای آداپتور نیز سعی کنید که هزینه معقولانه ایی را صرف کنید و با کمی هزینه بیشتر آداپتوری با کیفیت را انتخاب کنید تا از مشکلات بعدی و هزینه های بیشتر جلوگیری به عمل آید.

اما مسعله مهم این است که چگونه یک آداپتور خوب و استاندارد را تشخیص دهییم و معیار های انتخاب یک آداپتور خوب چیست؟

تفاوت بین یک آداپتور خوب و آداپتور بد در چه چیز هایی است؟

چرا بعضی آداپتورها باعث سوختن دوربین می شود؟

چرا بعضی از آداپتورها باعث ایجاد نویز در تصویر دربین مداربسته می شود؟

تاثیر کیفیت آداپتور برروی کارکرد DVR و هارد به چه صورت است؟

چرا آداپتورهای دوربین مداربسته بعد از مدتی کار کردن دچار افت کیفیت می شوند؟

چرا زمانی که دستگاه شما هارد را نمیشناسد و عمل ضبط صورت نمی گیرد، بعد از تعویض آداپتور دستگاه DVR مشکل حل می شود؟

برای رفع تمام سوال ها با ما همراه باشید.

همانطور که میدانید بیشتر مشکلات بعد از نصب یک سیستم دوربین مداربسته که با آن مواجه می شویم مربوط به آداپتور بی کیفت می باشد. این وسیله به ظاهر کم اهمیت و ناچیز میتواند در آینده هزینه پروژه شما را چند برابر کند.

آداپتورهای بعد از مدتی یا دچارسوختگی می شوند و یا با کم شدن جریان خروجی مواجه می شوند که مشکلات متعددی از جمله ضبط نکردن ، روشن نشدنIR  دوربین مداربسته  و تصویر ندادن دوربین را به وجود می آورد.

اما دلایل سوختن یک آداپتور و یا وجود نویز در آن چیست؟چه مواردی باعث گران بودن و یا ارزان بودن یک آداپتور می شود؟

https://ofoghnet.ir/shop/%d9%be%da%a9%db%8c%d8%ac-%da%a9%d8%a7%d9%85%d9%84-8-%d8%af%d9%88%d8%b1%d8%a8%db%8c%d9%86-%d8%a8%d8%a7%d9%84%d8%aa-ahd-2mp/

آداپتور دوربین مداربسته دارای دو بخش اولیه و ثانویه می باشد:

قسمت اولیه :

به قسمتی گفته می شود که برق 220 ولت وارد آن شده و در آن برق ایزوله نشده است.

برق ورودی 220 ولت بعد از عبور از یک فیوز که معمولا در آداپتور های ارزان و متفرقه وجود ندارد و حذف شده است و عدم وجود این فیوز میتواند آسیب جدی به دستگاه ضبط برساند به یک سلف نویزگیر میرسد.از جمله وظیفه این قطعه حذف نویزهای است که روی برق شهری وجود دارد.شاید برای شما هم پیش امده باشه که هنگار روشن کردن یک وسیله برقی و …. ، تصویر دوربین شما دچار نویز می شود.این ایجاد نویز به دلیل حذف همین سلف ورودی می باشد که به جهت پایین آمدن هزینه ساخت و سود بیشتر تولید کنندگان از قرار دادن آن صرف نظر میکنند.

بعد از سلف نویز گیر یک وریستور قرار دارد. بالا رفتن ولتاژ برق شهری باعث اتصال کوتاه شدن این قطعه و در نهایت سوختن فیوز می شود و به این صورت از آسیب رسانده به دوربین مداربسته جلوگیری میشود. همچنین در آداپتور دوربین مداربسته ارزان قیمت این قطعه حذف شده است.

ولتاژ برق شهری که 220 ولت AC می باشد توسط پل دیود و یک خازن تبدیل به 280 تا 340 ولت DC  می شود. در آداپتور ارزان قیمت و متفرقه به دلیل استفاده از خازن های صافی بی کیفیت ، بعد از مدتی کار کردن خازن ها با کاهش ظرفیت مواجه می شوند و همین امر باعث افت ولتاژ و توان آداپتور دوربین مداربسته می شود.

در مرحله بعد ولتاژ 240 ولت DC توسط IC اسیلاتور و به کمک یک ترانزیستو قدرت ، فرکانس لازم برای بکار افتادن ترانس چاپر و القا ولتاژ را ایجاد می نماید.

بیشتر عیب هایی ک آداپتور دوربین مداربسته با آن مواجه می شود بخاطر عملکرد ضعیف مدار اسیلاتور و یا نداشتن IC اسیلاتور میباشد پس به آن توجه ویژه داشته باشد.

وظیفه مدار اسیلاتور کنترل ولتاژ خروجی منبع تغذیه و ثابت نگه داشتن آن در شرایط مختلف و حتی زمان های که با افت ولتاژ ورودی مواجه هستیم ، می باشد. هر گونه مشکل و نقض در عمکرد این مدار باعث آسیب رساندن به دوربین مداربسته و DVR  می شود. سالم ماندن وسیله برق شما ارتباط مستقیم با کیفیت مدار اسیلاتور دارد.

قسمت بعدی داخل آداپتور دوربین مداربسته ترانس چاپر می باشد. در ترانس چاپر توان ترانس ، کیفیت ساخت ، جنس سیم پیچ و لاک سیم های مسی  مهم می باشد. در آداپتورهای ارزان و متفرقه از ترانس کوچک استفاده می کنند تا میزان مصرف سیم مس کاهش پیدا کند و همین امر باعث افت توان خروجی می شود.

قسمت ثانویه :

جهت جلوگیر از برق گرفتگی ، قسمت ثانویه کاملا ایزوله از قسمت اولیه (ولتاژ ورودی) می باشد. دربیشتر موارد که دستگاه شما دچار مشکلی می شود به دلیل مشکل در ساختار قسمت ثانویه است.

ولتاژ خروجی با فرکانس بالا ، توسط یک دیود فرکانسی یکسو می شود. در منبع تغذیه های برند معمولا این دیود توان بالاتری نسبت به توان اسمی منبع تغذیه استفاده می شود. ولی در آداپتورهای متفرقه و ارزان توان این دیود در بهترین حالت با توان خروجی برابر است که در زمان کارکرد طولانی ، باعث افت جریان می شود.

بعد از یکسو سازی و توسط دیود وارد خازن که وظیفه صافی و حذف پارازیت را بر عهده دارد وارد می شود.

هنگامی که خروجی اداپتور شما دارای نویز می باشد و یا متوجه می شوید که ترانس تغذیه شما ضعیف شده است و یا دچار افت ولتاژ شده اید ، باید این خازن را تعویض کنید.

وقتی که دستگاه DVR شما هارد را نمی شناسد باید این خازن را در آداپتور DVR تعویض کنید. توجه داشته باشید که استفاده از خازن های با کیفیت باعث افزایش تمام شده یک آداپتور می شود از همین رو در آداپتورهای ارزان و متفرقه از خازن های بی کیفیت و با دوام پایین استفاده می شود که در نتیجه خیلی سریع خراب می شوند.

ولتاژ بعد از عبور از این خازن به سلف می رسد. وظیفه ی این سلف حذف تمامی نویز های موجود می باشد.کیفیت پایین این سلف یا نبود آن در مدار منبع تغذیه باعث ایجاد نویز در تصویر دوربین شما می شود.به این نکته توجه داشته باشید که حتما آداپتوری تهیه کنید که یک یا دو عدد از این سلف ها را داشته باشد وگر نه باید با نویز روی تصویر دوربین کنار بیایید.

توجه داشته باشید که با هزینه  ناچیزی نسبت به آداپتور های بی کیفیت میتوانید بک آداپتور تهیه کنید که از خازن های با کیفیت ، سلف ، مدار اسیلاتور با کیفیت استفاده کرده باشد و خیال خودتان را از بابت سرویس دهی های مداوم خلاص کنید.

نتیجه گیری:

نکات مهم هنگام خرید یک آداپتور دوربین مداربسته با کیفیت :

  • 1- آداپتوری را تهیه کنیم که دارای فیوز ورودی برق 220 ولت و همینطور سلف و خازن برای حذف نویز باشد.
  • 2- آداپتوری بخریم که از آی سی اسیلاتور در مدار آن استفاده شده باشد.
  • 3- آداپتوری بخریم که در مدار آن از ترانس چاپری استفاده شده باشد که توان آن از توان اسمی آداپتور بالاتر باشد.
  • 4- آداپتوری بخریم که دیود خروجی آن توانی حداقل دو برابر توان اسمی آداپتور را داشته باشد.
  • 5- توجه داشته باشیم که آداپتور سلف خروجی برای حذف نویز داشته باشد.
  • 6- آداپتوری بخرید ک در آن از خازن های با دوام و با کیفیت استفاده شده باشد.

 

فروشگاه دوربین مداربسته افق : فروش انواع دوبین مداربسته ، DVR ، NVR ، XVR ، دزدگیر اماکن و تجهیزات جانبی

در فروشگاه دوربین مداربسته افق شما میتوانید تمامی محصولات امنیتی حفاظتی مورد نیاز خود را با گارانتی معتبر ۱ ساله خریداری کنید.

نصب دوربین مداربسته توسط شرکت افق :

بعد از خرید تجهیزات مورد نیاز میتوانید با پشتیبانی شرکت تماس بگیرید تا کارشناسان مجرب و با تجربه ما نصب دوربین مداربسته ، نصب دزدگیر منزل شما را به بهترین شکل در اسرع وقت انجام دهند.

تجهیزات دوربین مداربسته و دزدگیر :

فروشگاه دوربین مداربسته افق ارائه دهنده دوربین بولت ، دوربین دام ، دوربین ahd ، دوربین گردان ، دستگاه ضبط ویدیو DVR ، XVR ، NVR ، کابل دوربین مداربسته ، کابل شبکه ، آداپتور دوربین مداربسته ، انواع فیش های نری و مادگی ، پایه دوربین ، پنل مرکزی دزدگیر منزل ، انواع سنسور دزدگیر (مگنت ، چشمی ، پدال) ، بلندگو دزدگیر منزل و …… می باشد.

فروش انواع پکیج دوربین مداربسته :

در فروشگاه افق پکیج های آماده دوربین مداربسته و دزدگیر منزل بصورت کامل برای شما مشتری عزیز آماده شده است. شما میتوانید پکیج کامل ۲ دوربین + دی وی آر ۴ کاناله ، پکیج کامل ۴ دوربین + دی وی آر ۴ کاناله ، پکیج ۶ دوربین + دی وی آر ۸ کاناله و ….. را خریداری کنید.

مشاوره رایگان دوربین مداربسته :

در صورت داشتن هرگوه سوال در رابطه با خرید دوربین مداربسته ، خرید دزدگیر منزل ، خرید پک آماده دوربین مداربسته ، ارسال نصاب دوربین مداربسته ، آموزش نصب دوربین مداربسته و ….. میتوانید با شماره ۰۲۱۵۵۸۵۶۰۵۵ و ۰9387343430 تماس بگیرد.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
ofoghofoghcctvofoghnetآداپتورآداپتور 12 ولتآداپتور با کیفیتآداپتور برندآداپتور چیستآداپتور دوربین 12 ولتآداپتور دوربین 2 آمپرآداپتور دوربین مدار بسته قیمتآداپتور دوربین مداربستهآداپتور دوربین مداربسته 2 آمپرآداپتور دوربین مداربسته چیستآداپتور دوربین مداربسته هایک ویژنآداپتور متغیرآداپتور مرکزی دوربین مداربستهآداپتور مودمافق نتانواع آداپتور دوربین مداربستهبهترین آداپتوربهترین آداپتور دوربین مدار بستهبهترین آداپتور دوربین مداربستهبهترین آمپر آداپتوربهترین اداپتور گوشیبهترین برند آداپتوربهترین مارک آداپتوربهترین مدل آداپتورتولید آداپتور دوربین مداربستهخرید آداپتورخرید آداپتور 12 ولتخرید آداپتور با کیفیتخرید آداپتور دوربین مداربستهخرید آداپتور مودمخرید آداپتور مودم دی لینکخرید اینترنتی آداپتورخرید اینترنتی آداپتور دوربین مداربستهخرید دوربین فروشگاه افقخرید دوربین مداربستهفروش عمده آداپتور دوربین مداربستهفروشگاه افقفروشگاه دوربین مداربستهفروشگاه دوربین مداربسته تهرانقیمت آداپتور دوربین مداربستهقیمت آداپتور مرکزی دوربین مداربستهلیست قیمت آداپتور دوربین مداربستهمعیار انتخاب اداپتورنحوه انتخاب آداپتور دوربین مداربسته دوربین مداربستهنحوه نصب آداپتور دوربین مداربسته
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *