نحوه انتخاب دوربین مداربسته مناسب

نحوه انتخاب دوربین مداربسته مناسب

نحوه انتخاب دوربین مداربسته مناسب:

آیا شما قصد خرید دوربین مداربسته را دارید؟ اگر شما قصد خرید دوربین مداربسته را دارید باید متوجه پیچیده بودن این سیستم و همچنین از تنوع زیاد آن باخبر باشید.

ممکن است برخی از شرکت های فروش دوربین مداربسته در انتخاب دوربین مد نظر شما حرفه ایی عمل کنند ، اما شما باید بعضی اصول اولیه را بدانید تا بتوانید در انتخاب بهترین دوربین مداربسته مشارکت داشته باشید.

در حالی که انواع دوربین در بازار موجود می باشد، هر دوربین برای اهداف بسیار متفاوتی در نظر گرفته شده اند. هدف شما از خرید دوربین چیست؟

انواع مختلفی از دوربین های مداربسته که وجود دارد:

انواع مختلفی از دوربین های مداربسته از جمله دوربین آنالوگ  استاندارد ،HDCVI ، HD SDI ، IP و AHD در بازار وجود دارد.

دوربین های آنالوگ استاندارد دوربین مداربسته اصلی مد نظر شما می باشد.شرکت نصب دوربین مداربسته نسبت به بودجه و نیاز شما دوربین با رزولوشن کم یا زیاد را انتخاب می کند.

بعد از انتخاب دوربین مداربسته آنالوگ استادارد، انتخاب بعدی شما میتواند دوربین مداربسته HD باشد. دوربین مداربسته HD همان دوربین های آنالوگ فنی هستند، اما با وضوح و کیفیت بالا (HD) ساخته می شوند. دوربین مداربسته HD تصویر واضح تری به شما ارائه می دهد ولی با افزایش جزئی قیمت همراه هست.

آخرین گزینه شما دوربین های IP / شبکه می باشد. دوربین شبکه بالاترین وضوح تصویر موجود را به شما ارائه می دند. دوربین مدار بسته ip مناسب افرادی است که به دنبال بهترین کیفیت ممکن تصویر و واضح ترین تصویر هستند.

دوربین های مداربسته مخصوص فضای داخلی و دوربین های مداربسته مخصوص فضای باز

بسته به مکانی که قصد نصب دوربین مداربسته را دارید، باید دوربین مناسب خریداری کنید.اگر قصد پوشش محیط خارجی را دارید باید دوربین مخصوص فضای باز را خریداری کنید.اگر قصد نصب دوربین مداربسته در داخل منزل یا فضای بسته را داشته باشید ، به احتمال زیاد شما باید دوربین مداربسته دام یا گنبدی را انتخاب کنید.

کیفیت دوربین مداربسته

ما قبلاً در مورد وضوح تصویر صحبت کردیم اما اکنون می خواهیم به جزئیات بیشتری به آن بپردازیم.

دوربین های آنالوگ استاندارد با معیار خطوط تلویزیون (TVL) اندازه گیری می شوند. تعداد 499 tvl یا پایین تر وضوح پایین ، 500-600  tvl و ضوح متوسط ​​و 600-1200 وضوح بالا در نظر گرفته می شود.در مقابل دوربین مداربسته HD با (MP(megapixel اندازه گیری میشوند.دوربین های HD با کیفیت 1.3 و 2 مگاپیکسل وجود دارند که از کیفیت متوسط رو به بالا برخوردار هستند. در آخر دوربین های شبکه در حال حاضر در 1.3 ، 2 ، 3 ، 5 ، 8 و 12 مگاپیکسل (MP) ارائه می شوند.با درنظر گرفتن تمام تعاریف بالا هیچ راهی برای تفکیک کیفیت تصویر دوربین ها وجود ندارد و شما باید نمونه تصویر دوربین مداربسته را ببینید و انتخاب کنید.

دید در شب بودن دوربین مداربسته –فاصله قابل دید مادون قرمز

فاصله ایی که دوربین مداربسته توسط مادون قرمز میتواند در شب ببیند بر روی دوربین نوشته شده است و به شما می گوید که دوربین شما چه فاصله ایی را در شب میتواند با جزییات نشان دهد. اگر هیچ LED IR نداشته باشد ، مطمئناً موقع تاریکی با مشکل مواجه می شوید. دوربین های امنیتی با قابلیت مادون قرمز به هیچ منبع نور دیگری نیاز ندارند و در تاریکی کامل میتوانید ببیند.>>>نحوه انتخاب دوربین مداربسته مناسب<<<

صفحه IR به عنوان یک نور کم توجه برای دوربین عمل می کند که به جز درخشش نور قرمز کم رنگ هیچ نور دیگری را بازتاب نمیکند.اگر شما در داخل خانه خود از دوربین مداربسته دام دید در شب استفاده میکنید احتمالا نور مادون قرمز را چه در اتاق و چه در کل خانه متوجه شده ایید و این بخاطر فضای بسته و نزدیک بودن دوربین به شما می باشد.ولی اگر در فضای بیرون از دوربین مداربسته دید در شب استفاده میکنید باید با دقت بیشتر نگاه کنید ک نور مادون قرمز را ببینید.

بهترین راه برای تصمیم گیری این است که در از محل نصب دوربین مداربسته دیدن کنید و با دقت به جرییات توجه کنید و ایده ای راجع به جایی که توجه ویژه ای میخواهید به آن داشته باشید اراعه دهید.

تشخیص چهره

لنز بزرگنمایی ثابت یا متغیر ، به یک نکته کلیدی به نام تشخیص چهره متصل می شود . وقتی صحبت از لنز را شروع می کنید ، چیزی که بیشتر از هر چیز دیگری به آن اهمیت میدهید احتملا قابلیت تشخیص چهره در دوربین مداربسته می باشد که به لنز دوربین مربوط می شود. شما نباید فاصله دید در شب را با فاصله تشخیص چهره اشتباه بگیرید.اگر فروشنده به شما گفت که مثلا قابلیت دید در شب این دوربین 100 متر است به این منظور نیست که در همان فاصله میتوانید چهره را تشخیص دهید.این دو قابلیت در دوربین مداربسته  دو چیز متفاوت و مهم هستند که باید هر دو آنها را در هنگام خرید دوربین مداربسته در نظر بگیرید.

DVR چیست و باید چه ویژگی داشته باشد؟

زاویه دید دوربین مداربسته

اهمیت زاویه دید دوربین غالباً نادیده گرفته می شود و و به آن اهمیت زیادی داده نمی شود. زاویه دید دوربین مداربسته یکی دیگر از فاکتور های مهم انتخاب دوربین مداربسته می باشد و مربوط به لنز دوربین است. مانند وضوح تصویر ، باید به زاویه دید هم اهمیت زیادی بدهید. شما باید یک ذهنیت کلی درباره آنچه را که می خواهید در قاب دوربین مشاهده کنید داشته باشید.>>نحوه انتخاب دوربین مداربسته مناسب

در نظر داشته باشید که نیاز نیست اندازه گیری های دقیقی را انجام دهید ، فقط یک دید کلی از مواردی را که میخواهید در مانیتور ببینید، داشته باشید. دانستن زاویه دید دوربین به شما کمک می کند تا تعیین کنید چند دوربین نیاز دارید تا کل منطقه مورد نظر را پوشش دهید.

معمولا آنچه در این مرحله فراموش می شود این است که زاویه دید در دوربین هایی که دارای زوم متغیر هستند تغییر می کند. دقیقا مانند این است که یک جفت دوربین شکاری در دست دارید، هرچه بیشتر زوم کنید ، میدان دید شما کوچکتر می شود.دردوربین مداربسته با لنز متغییر وقتی زاویه 90 درجه می باشد به این معنی نیست که در کلیه حالات لنز زاویه 90 درجه را در اختیار دارید.

آیا شما نگران تابش شدید و مستقیم نور هستید؟

چیزی که در پایان این مطلب میخواهیم به آن اشاره کنیم مربوط به تمام حالت نصب دوربین مداربسته نمی باشد. >>>راهنمای انتخاب دوربین مدار بسته

در ساعات آفتابی و پر نور روز ، شما خیلی سریع متوجه می شوید که بدون یک سری ویژگی های خاص ، دیگر نمی توانید چیزی را که در طرف دیگر شیشه اتفاق می افتد ، ببینید.این نورهای شدید به عنوان یک چراغ پر نور مقابل دوربین عمل میکنند.

ویژگی که ما در مورد آن میخواهیم صحبت کنیم (Wide Dynamic Range (WDR می باشد.همچنین نسخه دیگر آن یعنی Digital Wide Dynamic Range (DWDR) نیز وجود دارد. این نسخه نسبت به نسخه قدیمی خود یعنی  WDR ارزانتر است و قیمت تمام شده پایینتری را به همراه دارد. DWDR برای کاهش برخی از تابش های چشمگیر کاربرد دارد ، ولی همه ی موارد را از بین نمیبرد ، در صورتی که یک دوربین دارای WDR واقعی بصورت تضمین شده عمل میکند.

اگر فکر می کنید دوربین های شما با نور شدید روبرو خواهند شد بهتر است برای رفع مشکل احتمالی از دوربین مداربسته WDR استفاده کنید.بخاطر داشته باشید که قابلیت WDR به این منظور ساخته نشده است که شما میتوانید دوربین را در معرض نورهای شدید قرار دهید!!>>نحوه انتخاب دوربین مداربسته مناسب

مطمئناً مشخصات دیگری وجود دارد که ما به آنها اشاره نکرده ایم. البته ما شما پیشنهاد می دهیم  که اطلاعات بیشتری را کسب کنید. همانطور که در ابتدا گفتیم ، این اصول اولیه است ، ولی دانستن این موارد اولیه بسیار کمک میکند که شما با چشمانی بازتر دوربین خود را انتخاب و خریداری کنید.

فروش مستقیم و بدونه واسطه دوربین مداربسته توسط فروشگاه اینترنتی دوربین مداربسته افقفروش انواع DVR ، XVR  ، NVR با قیمت باورنکردی انجام پروژه های دوربین مداربسته با قیمت مناسبنحوه انتخاب دوربین مداربسته مناسب پکیج آماده دوربین مداربسته متناسب با بودجه ی شماآموزش نصب دوربین مداربسته در کارگاه های مجهز همراه با مدرک معتبرآموزش نصب دزدگیر منزل در تهران با قیمت مناسب فروشگاه اینترنتی دوربین مداربسته

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
آموزش انتخاب دوربین مداربستهآموزش دوربین مدار بستهآموزش دوربین مدار بسته pdfآموزش دوربین مدار بسته تحت شبکه pdfآموزش دوربین مدار بسته فنی و حرفه ایآموزش دوربین مداربسته اصفهانآموزش دوربین مداربسته تحت شبکهآموزش دوربین مداربسته در تبریزآموزش فروش دوربین مداربستهانتخاب بهترین دوربین مدار بستهانتخاب دوربین مداربستهانتخاب دوربین مداربسته مناسبانتخاب هارد دوربین مدار بستهپارامترهای انتخاب دوربین مداربستهدوربین مدار بسته مناسبدوربین مدار بسته مناسب مغازهدوربین مداربسته قیمت مناسبدوربین مداربسته مناسب آپارتماندوربین مداربسته مناسب برای خانهدوربین مداربسته مناسب برای مغازهدوربین مداربسته مناسب برای منزلدوربین مداربسته مناسب پارکینگدوربین مداربسته مناسب منزلراهنما خرید دوربین مدار بستهراهنما دوربین مدار بستهراهنمای انتخاب دوربین مدار بستهراهنمای خرید دوربین مدار بسته برای منزلراهنمای خرید دوربین مداربستهراهنمای خرید دوربین مداربسته داهواراهنمای خرید دوربین مداربسته دیجیتالراهنمای خرید دوربین های مدار بستهراهنمای خرید هارد دوربین مداربستهراهنمای دوربین مدار بستهراهنمایی خرید دوربین مدار بستهمشاوره خرید دوربین مداربستهمعیار انتخاب دوربین مداربستهنحوه انتخاب دوربین مدار بسته مناسبنحوه انتخاب دوربین مداربسته
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *