تفاوت بین دستگاه های DVR ، NVR و HVR چیست؟

تفاوت بین دستگاه های DVR ، NVR و HVR چیست؟

تفاوت بین دستگاه های DVR ، NVR و HVR : اولین و نخستین مرحله قبل از نصب و راه اندازی سیستم دوربین مداربسته ، انتخاب نوع دستگاه DVR , NVR  و یا HVR میباشد. این انتخاب مهمترین انتخاب شما میباشد زیرا رابطه مستقیم با مقدار هزینه و کیفیت تصویر را دارد.

در این مقاله که توسط  شرکت افق نت تهیه و تنظیم شده است، تمام آنچه را که مربوط به تفاوت بین دستگاه های DVR ، NVR و HVR می باشد را به شما توضیح می هیم.

تفاوت NVR ، DVR و HVR

 NVR چیست؟

NVR مخفف Network Video Recorder یا ضبط کننده ویدئویی شبکه میباشد. همانطور که از نام این دستگاه پیداست، ضبط کننده NVR ویدئوها را مستقیما از شبکه با استفاده از کابل های Cat5 یا Cat6 Ethernet دریبافت ، انتقال و ضبط میکند.

همچنین سیستم NVR با دوربین های IP (پروتکل اینترنت) کار میکند.

دو نوع ضبط کننده ویدئویی شبکه (NVR) وجود دارد:

PoE NVRs :

از درگاه های اترنت برای اتصال دوربین های PoE استفاده می شود.

WiFi NVRs :

NVR های وای فای فاقد درگاه اترنت میباشند زیرا از طریق wifi به دوربین wifi متصل میشوند.

در تصویر زیر نمایی از کانکتور دستگاهای POE NVR و WIFI NVR را می بینید ک در رابطه با کانکتور های آنها توضیحات لازم داده شده است.

ان وی آر ، NVR ، poe nvr، وای فای ، وای فای ان وی آر ، تفاوت بین دستگاه های DVR ، NVR و HVR ، wifi nvr
ان وی آر ، NVR تفاوت بین دستگاه های DVR ، NVR و HVR ، poe nvr، وای فای ، وای فای ان وی آر ، wifi nvr

1- پورت RJ45 برای اتصال دوربین های PoE

2- پورت eSATA برای اتصال هارد دیسک ها

3- پورت VGA و HDMI برای اتصال مانیتور

4- پورت LAN برای اتصال روتر

DVR چیست؟

DVR مخفف ضبط کننده ویدئویی دیجیتال می باشد. دستگاه DVR فیلم های فشرده نشده را از کابل های کواکسیال دریافت و پردازش می کند و به فیلم های با سیگنال دیجیتال فشرده سازی می کند. سیستم DVR با دوربین های آنالوگ کار می کند.

در تصویر زیر نمایی از کانکتور های دستگاه دی وی آر (DVR) را می بینید که در مورد هر کدام توضیح خواهیم داد.

DVR connector ، کانکتور های dvr ، DVR ، تفاوت بین دستگاه های DVR ، NVR و HVR ،درگاه های DVR
DVR connector ، کانکتور های dvr ، DVR ، درگاه های DVR

1- پورت کواکسیال برای اتصال دوربین های آنالوگ

2- پورت eSATA برای اتصال هارد دیسک ها

3- پورت VGA و HDMI برای اتصال مانیتور

4- پورت LAN برای اتصال روتر

HVR چیست؟

به بیان ساده تر ، یک HVR (ضبط کننده ویدئویی ترکیبی) ترکیبی از DVR و NVR است که می تواند هم با دوربین های آنالوگ و هم با دوربین های IP کار کند. این روز های معمولا استفاده از دستگاه HVR به دلیل هیبریدی بودن آن بسیار بالا رفته است و همچنین قیمت آن نیز نسبت به دستگاهای مشابه بیشتر است.

توجه: به طور کلی ، سیستم های NVR و DVR را به صورت 4 کانال ، 8 کانال و 16 کانال و در بعضی مواقع بصورت 32 کانل مشاهده خواهید کرد. تعداد کانال روی هر دستگاه نشان می دهد که سیستم DVR یا NVR قابلیت متصل شدن چند دوربین را دارد. به عنوان مثال ، یک DVR 16CH به شما امکان می دهد تا 16 دوربین را به سیستم متصل کنید.

NVR و DVR چگونه کار می کنند؟

یک ضبط کننده ویدئویی شبکه (NVR) ، فیلم های رمزگذاری شده دوربین های مداربسته IP روی بستر شبکه را دریافت و ذخیره می کند. یک سیستم NVR نیازی به سخت افزار اختصاصی برای پردازش ویدیو ندارد.

در مقابل ،در ضبط کننده ویدئویی دیجیتال (DVR) برای آنکه بتوانید ویدئو های ضبط شده را پخش و مشاهده کنید نیاز به یک تراشه کوچک در داخل دستگاه است تا ابتدا ویدئوهای آنالوگ را در قالب دیجیتال رمزگذاری و پردازش کند تا در مرحله بعد بتوانید مشاهده و پخش کنید.

ولی در کل هر دو ستگاه NVR و DVR برای ضبط و ذخیره سازی ویدئو استفاده می شوند. همچنین پس از اتصال دستگاه به مانیتور ، دوربین های NVR و DVR به راحتی قابل دسترس ، مشاهده و قابل پیکربندی هستند.

NVR در مقابل DVR ، تفاوت چیست؟

خلاصه توضیحات  NVR و DVR : بزرگترین فرق NVR با DVR ، نوع دوربین ها و کابل کشی مورد استفاده در آنها است.

یک ضبط کننده ویدئویی شبکه (NVR) تصاویر دوربین های IP را بصورت بی سیم (WiFi NVR) یا از طریق کابل های اترنت (PoE NVR) دریافت و ضبط می کند ، در حالی که یک ضبط کننده ویدئویی دیجیتالی (DVR) تصاویر دوربین های آنالوگ را از طریق کابل های کواکسیال دریافت و ضبط می کند. به این معنی که NVR برای ضبط دوربین IP و DVR مخصوص ضبط دوربین آنالوگ یا کواکس است.

تفاوت بین سیستم امنیتی NVR و DVR

نوع کابل انتقال

دوربین های NVR / DVR

نام کامل

مقایسه

کابل اترنت دوربین هایIP(پروتکل اینترنت)

Network Video Recorder

NVR
کابل کواکسیال دوربین های آنالوگ (Coax)

Digital Video Recorder

DVR

 

در تصویر زیر میتوانید نمایی از کانکتور های پشت دستگاه DVR و NVR را مشاهده کنید.

dvr ، nvr ، کانکتور های dvr ، تفاوت بین دستگاه های DVR ، NVR و HVR ، کانکتور های nvr ، افق نت ، شرکت افق ، ofoghnet
dvr ، nvr ، کانکتور های dvr ، تفاوت بین دستگاه های DVR ، NVR و HVR ، کانکتور های nvr ، افق نت ، شرکت افق ، ofoghnet

استفاده از NVR بدونه اتصال به اینترنت

قبل از اینکه بیشتر به تفاوت DVR با NVR بپردازیم ، خوب است بدانید که آیا هر دو سیستم امنیتی NVR و DVR می توانند بدون اتصال به اینترنت کار کنند یا نه!

اگر بخواهید سیستم های NVR و DVR ویدیو های ورودی خود را روی هارد دیسک ضبط کنند تا شما بتوانید در صورت لزوم پلی بک (play back) و یا بک آپ (backup)بگیرید باید بدانید که برای اینکار دستگاه NVR یا DVR نیازی به اتصال به اینترنت ندارد (نیازی به اتصال به روتر شما نیست). دستگاه های DVR و NVR پس از روشن شدن ، بر روی شبکه اختصاصی خود به صورت خودکار شروع به کار می کنند.

اینترنت تنها در صورت نیاز است که شما بخواهید دوربین های مداربسته متصل به DVR / NVR را به صورت زنده از سایت یا موبایل، مشاهده کنید.

 DVR یا NVR ؟ کدام یک انتخاب درستی میباشد؟

الان که فهمیدیم سیستم NVR و DVR چی هستند و تفاوت های آنها را فهمیدیم ، بیایید در مورد مزایا و معایب NVR و DVR بحث کنیم تا متوجه شویم که کدام یک برای مان مناسب تر است.

برای مقایسه سریع بین ضبط کننده NVR و ضبط کننده DVR ، جدول زیر را ببینید:

DVR (ضبط کننده ویدیویی دیجیتال)

NVR (ضبط کننده ویدیوی شبکه) مقایسه
دوربین های مبتنی بر کواکس یا آنالوگ
دوربین های IP
دوربین های NVR / DVR

پایین

بالاتر

کیفیت ضبط

سخت تر

آسان تر

تنظیم سیستم NVR / DVR
پایین بالاتر
هزینه دوربین NVR / DVR

سیستم ضبط NVR

دستگاهای ضبط NVR در حال حاضر که عصر اینترنت میباشد به جریان اصلی تبدیل شده اند ، به طوری که تولید کنندگان دوربین مداربسته، نصابان، مشتریان و فروشندگان بیشتر از DVR میل به استفاده از NVR را دارند.

در زیر مزایای سیستم های NVR را بررسی میکنیم:

1- دوربین مدار بسته NVR فیلم های با کیفیت بالاتر ضبط می کند.

ضبط کننده ویدئویی شبکه یا NVR با دوربین ip کار میکنند و وضوح آن از 2MP تا 12MP (یا بالاتر) شروع می شود ، که در مقابل دوربین های آنالوگ در یک سیستم امنیتی DVR جای سوالی باقی نمی ماند.

به همین دلیل است که بسیاری از کاربران و کارشناسان فناوری پیشنهاد می کنند برای اینکه شما بتوانید چهره افراد و مزاحمان را با وضوح خیلی خوب تشخیص دهید از NVR های که برند معتبری هستند، استفاه کنید.

تفاوت بین DVR و NVR از نظر وضوح تصویر

(2MP, 4MP, 5MP, and 12MP (4K

سیستم NVR

محبوب ترین هستند (720p, 2MP (1080p

سیستم DVR

برخی از کمپانی های ، dvr هایی با کیفیت 4k نیز تولید میکنند ، با این حال از لحاظ وضوح بیشتر ،سیستم DVR هیچگاه نمیتوانند با NVR  رقابت کنند زیرا دستگاه های ضبط برای تولید تصاویر با کیفیت بالا به تراشه های ویدئویی با قیمت بسیار بالایی احتیاج دارند که دستگاهای DVR  فاقد این تراشها می باشند .

2-سیستم امنیتی NVR به راحتی سیم کشی می شود.

کار کابل کشی هنگام نصب سیستم NVR یا DVR قطعاً یک دردسر برای نصابان محسوب می شود .استفاده از سیستم امنیتی NVR باعث می شود کابل کشی حتی برای یک مبتدی به اندازه کافی آسان باشد.

WiFi NVR از طریق شبکه به صورت بی سیم به دوربین ها متصل می شود ، بنابراین نیازی به نگرانی در مورد نحوه اتصال سیم ها به ضبط کننده ویدیو شبکه(NVR) نیست. POE (Power Over Ethernet) NVR از طریق کابل اترنت هم برق و هم شبکه را به دوربین ها منتقل می کند. همچنین میتوانیم از سوئیچ PoE استفاده کنیم تا سیم کشی برای مسیرهای دور نیز آسان تر شود. در اینجا یک نمونه تنظیم PoE NVR برای مرجع شما اماده شده است.

تفاوت بین دستگاه های DVR ، NVR و HVR ، PoE NVR ، افق نت ، شرکت افق ، شرکت افق نت ، نصب دوربین مدار بسته ، دوربین wifi
PoE NVR ، افق نت ، تفاوت بین دستگاه های DVR ، NVR و HVR ، شرکت افق ، شرکت افق نت ، نصب دوربین مدار بسته ، دوربین wifi

در مقایسه با سیستم های NVR ، سیستم DVR نیاز به اتصال دقیق نقطه به نقطه بین دوربین ها و ضبط کننده دیجیتال می باشد و همچنین دوربین های آنالوگ برای انتقال برق و داده به سیم های جداگانه نیاز دارند.

تفاوت DVR با NVR در سیم کشی

بی سیم یا از طریق یک کابل اترنت برای برق و داده ها

سیستم NVR

هر دو کابل برق و کابل صوتی / تصویری مورد نیاز است

سیستم DVR

 

3-ضبط کننده NVR از نظر محل قرارگیری انعطاف پذیر است.

همانطور که قبلاً ذکر شد ، NVR از دوربین شبکه IP استفاده می کند.به عبارت دیگر ،شما می توانید NVR را تقریباً در هر نقطه که شبکه موجود باشد قرار دهید.در مقابل ، دوربین مدار بسته DVR ،که از کابل کواکسیال استفاده می کند محدود می باشد و حداکثر فاصله انتقال داده آن در حدود 500 متر می باشد.

بنابراین شما می توانید دستگاه NVR را برای ضبط درهر مکان که می خواهید ، مانند درب جلو ، حیاط خلوت و یا گاراژ کار قرار دهید. و اگر نگرانید که دستگاه NVR شما به سرقت برود ،میتوانید NVR را در بعضی از نقاط سخت دسترسی ، مانند اتاق زیر شیروانی ، سقف ، دیوارها و یا کمد مخفی کنید.

 تفاوت بین DVR و NVR از نظر محل قرارگیری

در هر نقطه با دسترسی به شبکه
دوربین های NVR

محدود توسط کابل های کوآکسیال

دوربین های DVR
4-سیستم های NVR برای استفاده و پیکربندی آسان هستند.

ممکن است شما تصور کنید که سیستم های NVR دارای تنظیمات بسیار زیاد و پیچیده ایی در شبکه میباشد که این تصور اشتباه است! با استفاده از دوربین ها و NVR های P2P میشه گفت که پیکربندی مورد نیاز تقریبا نزدیک به صفر می باشد!!

شما فقط نیاز به بارگیری نرم افزار NVR  دارید ،تا دوربین های IP به طور خودکار در لیست دستگاه های شبکه LAN ظاهر شوند.

در صورت نیاز به مشاوره بیشتر در مورد سیستم های امنیتی حفاطتی میتوانید از متخصصان شرکت افق به صورت رایگان و اما تخصصی مشاوره دریافت کنید.

<<<<افق نت مجری سیستم های امنیتی حفاطتی>>>>

 

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 4]
difference dvr and nvrdifference dvr et nvrdifference nvr and dvrdifference nvr et dvrdifference nvr vs dvrdvrdvr and nvr differencedvr برایتونdvr چیستdvr خودروdvr داهواdvr دوربین مدار بستهdvr سیمارانdvr قیمتdvr مخفف چیستdvr هایک ویژنhdr چیستhvr چیستnnvrnvr 16 کانالnvr 32 کانالnvr dahua قیمتnvr چیستnvr داهواnvr قیمتnvr مخفف چیستvfdk lnhvfsjiآموزش نصب دوربین مداربستهاموزش نصب دوربین مداربسته بی سیمتفاوت dvrتفاوت dvr n و pتفاوت dvr xvrتفاوت dvr آنالوگ و دیجیتالتفاوت dvr با nvrتفاوت dvr و درقتفاوت nvr dvrتفاوت nvr با dvrتفاوت nvr و dvrتفاوت دستگاه dvrتفاوت دستگاه nvr با dvrتفاوت دستگاه nvr و dvrخرید poeخرید poe دوربینخرید دوربین poeخرید دوربین مدار بستهخرید دوربین مدار بسته ipخرید دوربین مدار بسته ارزانخرید دوربین مدار بسته تحت شبکهخرید دوربین مدار بسته خرابخرید دوربین مدار بسته داهواخرید دوربین مدار بسته دید در شبخرید دوربین مدار بسته لامپیخرید دوربین مدار بسته مخفیخرید دوربین مدار بسته هایک ویژندستگاه dvr قیمتدوربین مدار بستهدوربین مدار بسته ارزاندوربین مدار بسته به انگلیسیدوربین مدار بسته داهوادوربین مدار بسته دیجی کالادوربین مدار بسته دید در شبدوربین مدار بسته سیم کارت خوردوربین مدار بسته کوچکدوربین مدار بسته لامپیدوربین مدار بسته هایک ویژندوربین مداربستهدوربین مداربسته به انگلیسیدوربین مداربسته بیسیمدوربین مداربسته داهوادوربین مداربسته سیم کارت خوردوربین مداربسته کوچکدوربین مداربسته لامپیدوربین مداربسته هایک ویژندوربین مداربسته وای فایدوربین مداربسته وایرلسقیمت dvrقیمت dvr 16 کانالقیمت dvr 16 کانال سامسونگقیمت dvr 32 کانالقیمت dvr 4 کانال داهواقیمت dvr itrقیمت dvr برایتونقیمت dvr چهار کانالهقیمت dvr داهواقیمت dvr هایک ویژنقیمت hvrقیمت دوربین sony hvr-z5نصب دوربین مداربسته
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *